Back to reality - Part 05

"He's... Dead. They think it was because of the alcohol." Sa hon med hackig röst. Jag kunde inte få ut ett enda ord, var det här något skämt? Var min barndomshjälte verkligen... Död? Jag skakade på huvudet och skrattade lågt, klart det var ett skämt. Död? Nejnejnej, pappa åkte till Frankrike för att jobba. Han kommer snart tillbaka och håller mig i sin famn igen, pappa lever. Jag backade och sprang in på mitt rum, jag tål inte att se deras sorgsna blickar. Jag sjönk långsamt ner lutad mot dörren med gråten i halsen. Den kunde inte komma ut. Jag hade fått växa upp utan min biologiska pappa, jag hade fått ta hand om min mamma när han stack. Varje dag hade jag suttit och väntat på att han skulle komma hem, jag brydde mig inte ens om att mamma skaffade en ny kille, för han skulle komma tillbaka. "Katie, darling?" Det var mamma. Jag hörde bankanden på dörren, men fann inte styrkan för att flytta på mig. Oroliga röster ekade på andra sidan av dörren och snart kom bankandet tillbaka. "Katie, open the damn door!" Dave's grova röst tog över och bankningarna blev högre. En ensam tår rann längs min kind, fan. Jag öppnade munnen för att säga åt honom att sluta, men jag kunde inte få ut något. Jag ville bara få vara ifred.
' October 28th
I met that girl again today... She's kind of quiet. I don't know what I've done wrong. Holly said that she doesn't like people because of her dad or something, but I think it's something else. Well, I don't really know her though, maybe it's because of her dad? I'm confused.'
 
Jag stängde ner laptopen och lutade mig bakåt i stolen. Regnet daskade mot fönsterrutan och jag tänkte tillbaka på när jag såg henne för första gången, hon verkade som en sån glad tjej. Varför satt jag ens och tänkte på henne egentligen? Jag suckade och gick ut till köket för att ta något att äta, men där fanns det nästan bara frukt. Jag tog ett äpple och satte mig framför TVn. Family guy stod på och fjärrkontrollen var borta, så jag hade inget annat val än att sitta och titta på det förutom att göra något annat, vilket som jag inte orkade. Jag kände att det vibrerade i fickan och halade upp mobilen, det var Hollys namn som lös upp skärmen. 'Hi, wanna hang out with me and katie? She doesn't feel so well and I thought maybe you could cheer her up. I've asked Annie too!' Menade hon verkligen Katie nu? 'Sure, I'll be there in a hour.' Jag reste mig upp från den bekväma soffan och gick in till mitt rum igen. Det kändes inte så lämpligt att gå dit i mjukisbyxor och linne, så det fick bli ett par jeans och asking alexandria tröjan istället.
Jag tvättade bort sminket och bytte om till en rödrutig skjorta och dem typiska svarta jeansen. Just nu så ville jag bara komma hemifrån och slippa allt det här, jag behövde träffa Holly. "And where do you think you're going?" Frågade mamma hest och försökte låta sträng, men lyckades inte så bra. "To Holly's place." Svarade jag snabbt och stängde dörren efter mig innan hon hade hunnit svara och protesterat emot. Med snabba steg skyndade jag mig ner till busshållplatsen. Minnen från när pappa stack spelades upp i huvudet, det gjorde ont att bara tänka på honom.
/"Daddy, where are you going?" Viskade en ljus liten flickas trötta röst. "Oh, hi darling! Daddy have to go to France. He'll be back soon." "But Katie will miss daddy" Mer hann hon inte säga innan gatulyktorna lyste upp hennes pappas stela ansikte. Korridoren var mörk men man kunde klart och tydligt höra en dörr som small igen. Det tog ett tag för den lilla flickan att få in att hennes pappa nyss åkt till Frankrike helt utan packning. I hopp om att få se honom igen sprang hon ut på trottoaren och ropade på sin pappa, men han hade redan försvunnit. Att den här lilla flickan var jag känns bara overkligt./
Inte förens bussen stannat märkte jag att tårarna börjat strömma ner för min kinder. Jag sprang av bussen och skyndade mig till Holly. När jag kommit fram så välkomnade Holly mig med öppna armar. Jag lutade huvudet mot hennes axel och grät ut. Det var en sak som var bra med Holly, hon bara satt där och väntade på att man skulle prata. Hon var inte särskilt bra på att ge råd, men hon var bra på att lyssna. Efter att hon muntrat upp mig lite hördes knackningar på dörren, vem kom nu? Och dessutom, till Holly? Ingen brukade komma till henne pågrund av hennes skitiga lägenhet, de brukar vara hon som får komma till dem ju... Holly gick och öppnade dörren och jag hörde två låga röster som jag kände igen, vad gjorde dem här egentligen? Snabbt sprang jag in på toan och granskade min spegelbild. Ögonen var rödgråtna och näsan var svullen, great. Jag tvättade ansiktet med kallvatten och klistrade på etet leende innan jag gick ut och mötte deras oroliga ansikten, vad hade Holly berättade egentligen? Och VARFÖR skulle dem alltid komma och störa?





Jag bara älskar det, undrar också om one diretion ska va med i den här novellen ?
För jag tycker själv den passar bättre utan one direction c:

Svar: Yes, One direction kommer vara med. Fast inte förens i framtiden, så det kanske hinner bli mer passande? (;
linjeradpenis.blogg.se

2012-06-30 » 09:45:18
» Annie

Det är riktigt bra, och jag säger sanningen! Även fast inte du blev nöjd så kan jag säga dig att du borde vara det. Superbra! :)

2012-06-30 » 11:47:26

Jättebra! :D

2012-06-30 » 22:33:08

Bra:)

2012-07-01 » 14:57:22
» elin

ÅÅÅÅH BRAAA SOM FAN <3

2012-07-01 » 22:22:29
» Annie

NU SKA ALLA KOMMENTERA SÅ VI FÅR NÄSTA DEL, OKEJ? :D
MÅSTE HA!

2012-07-02 » 02:21:16
» Annie

Åh, snälla uppdatera! Håller på att dö här borta. :(

2012-07-06 » 23:17:27

haha sitter ju nästan och gråter själv. NÄSTAN. behöver nästa kapitel nuu !
by the way, jag och maja har precis börjat en ny novell. Kolla gärna :)

2012-07-08 » 10:16:39

Jättefin blogg!! Älskar de du skriver! :) Jag har nyss börjat med en ny novell! :) kika gärna in :) ♥
Sen undrar jag om du gör länkbyten och om du har bloglovin?

Svar: Tack så mycket! :') Ska ta en titt. (:
Länkbyten gör jag, men jag har inte bloglovin tyvärr.
linjeradpenis.blogg.se

2012-07-09 » 13:44:55
» Annie

Nu håller jag på att bli galen, heheheeh. Nej, men om man får kommentera fler gånger så har ju jag fixat det, hoho. :3
Nej, men som sagt. Älskar det du skriver, keep going! :)

2012-07-09 » 15:56:50

det är bara sååå bra ! :D

2012-07-12 » 12:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback