Back to reality - Part 04

Det blev återigen tyst. Sådär jobbigt tyst. "So... What should we do?" frågade jag för att bryta tystnaden. "Why don't we just..." började Evelina och lät Annie fortsätta. "Why don't we go to the park? I mean... We could just chill with a ice cream and talk, learn to know eachother you know..."  "Sounds great! Right Kate?" instämde Holly glatt. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara så jag nickade bara. Ville jag verkligen lära känna dem här tjejerna? Vilka var dem egentligen, och när pratade hon om dem? Var det därför hon ringde? Båda två verkade som två energirika tjejer, kanske att dem hade lite för mycket energi. Utan att jag visste ordet av så hade vi lämnat lägenheten och var på väg mot närmsta glasskiosk. Holly bodde mitt ute i ingenstans, så det var en bra bit att gå. Men efter att ha gått i ungefär tjugo minuter och dem hade babblat på om något jag inte hade en blekaste aning om vad det var, så var vi äntligen framme. Först i kön ställde sig Holly, såklart. Holly älskade mat och allt annat som var ätbart. Ibland när hon inte hade något att äta brukade hon sitta och bita på mig, vilket som jag inte hade något emot. Dem alla tre köpte en varsin mjukglass, när det kom till mig så köpte jag som vanligt bara en cola. Till skillnad från Holly så var jag inte så mycket för att äta, jag föredrog att sitta och dricka cola helt enkelt. Vi gick ner till den lilla parken som låg en liten bit bort och satte oss i det fuktiga gräset. Holly och dem andra två tjejerna satt fortfarande och babblade på, själv orkade jag inte ens försöka höra vad dem sa och märkte inte heller att en av dem började prata med mig. "Katie?" Jag röck till och tittade på Annie som satt till höger om mig. "How old are you?" Fortsatte hon och log mot mig. "17, you?" "I'm 18." Jag nickade kort och tog en klunk av colan. "I must say that I love your hair!" Vad var det där för kommentar egentligen? Jag log och tackade henne iallafall. "I mean my hair is so... yeah, so I can't really do anything with it. It's kind of boring." Hon måste skämta, va? Jag log snett och hoppades på att hon snart skulle inse att jag inte var intresserad av att inleda någon konversation, men hon var tydligen trögare än jag trodde. "For how long have you and Holly been dating?" Holly och Evelina hade nu upptäckt att vi satt och pratade och hoppade in i konversationen, i samma veva så hoppade jag ut och lät Holly svara på frågan istället. "Two years on saturday!" Sa hon glatt och la armen över mina axlar. Vi tittade på varandra och hon gav mig en snabb kyss innan hon vände sig för att prata med dem andra två tjejerna igen. "You guys are so cute together!" utbrast Evelina och log brett mot oss. Jag lutade huvudet mot Hollys axel och drack utav colan. Vi satt kvar så tills klockan blev ungefär 19:00 då vi beslöt oss för att gå hem. Jag reste mig upp och sopade av byxorna när jag kände en hård smäll i bakhuvudet. "Oh my god! Are you okay?" Ropade en hes röst. Jag tog handen där bollen hade träffat och vände mig om där jag fick syn på två killar. "I'm so sorry!" Sa den hesa rösten igen. "yeahyeah, shit happens." Mumlade jag surt och började gå. Holly och dem andra tjejerna kom strax därefter. "Are you really okay? Are you sure you don't wanna go to the hospital?" Frågade Holly och tittade oroligt på mig. "Yes, I'm okay." Svarade jag med en suck, det var ju bara någon som hade råkat sparka en fotboll på mig. Vi alla gick tillsammans tills vi kom till busshållplatsen. Både jag och Evelina skulle ta bussen hem, så eftersom att Holly tyckte att vi två kunde göra varandra sällskap så gick hon och Annie hem. Ingen av oss öppnade munnen förens Holly och Annie var utom synhåll. "You don't really like us, huh?" Jag tittade förvånat på henne, hur kunde... Jag menar... Va? "Huh? What are you talking about, ofcourse I like you! You guys seem like... Two really nice girls!" Sa jag och skrattade osäkert. "No, you don't. Stop lying!" Svarade hon och satte sig ner på bänken. Jag visste inte vad jag skulle säga, för visst hade hon ju rätt... "Yeah... Not really." viskade jag och satte mig tyst bredvid henne på träbänken.
 
Ingen av oss hade sagt något mer igår. Hon verkade inte riktigt sur eller något, bara... Tyst. Var det verkligen så tydligt att jag egentligen inte ville vara där? Jag skakade av mig tankarna och drog på mig skoluniformen. Jag gick till spegeln där jag borstade igenom håret och drog några drag med mascaran innan jag gick ner till köket där jag möttes utav Ashley som inte verkade se fram emot att gå till skolan. "Hey Ash, ready for school?" Hon tittade surt på mig och skakade på huvudet innan hon följde med mig till hallen. "Come on, it's not that bad." Fortsatte jag och började knyta conversen. Ashley såg fortfarande lika sur ut men tog motvilligt på sig sina skor. Det hade alltid vart jag som var den som var tvungen att följa med Ashley till skolan då mamma klagade på att hon behövde sova och slet så mycket i hemmet, även fastän hon egentligen bara brukade sitta i soffan eller åka någonstans med Dave. Ashley var dessutom gammal nog att gå till skolan själv, fast mamma vägrade låta henne så jag fick alltid gå upp tidigare än vanligt så att jag skulle hinna gå med henne och dessutom hinna gå till min egen skola. Jag suckade och tog jackan innan vi sedan lämnade huset och gick till hennes skola. Som tur var så var det inte så jätte långt till hennes skola, kanske en kilometer eller något så vi var snart där. Jag sa hejdå till Ashley och fick sedan gå vidare till min skola, som låg mot det andra hållet och dessutom var längre bort. När jag väl hade kommit till skolan så var Holly som vanligt sen, så jag gick bara raka vägen mot mitt skåp. Jag tänkte inte riskera att bli sen tack vare henne igen, speciellt inte till Mrs Howell's lektion. Mrs Howell var en riktig gnällkärring och hon var nog inte omtyckt av någon på den här skolan, men respekt hade hon. Jag hörde skolklockan ringa, men jag såg fortfarande inte en skymt av Holly.Med en suck gick jag ensam in i klassrummet och satte mig längst bak i klassrummet. Fem minuter efter att lektionen hade startat kom Holly inspringandes till klassrummet. " Ms Peazer you're five minutes late!" spottade Mrs Howell ut och tittade ilsket på henne. Mrs Howell såg ut att bli rödare och rödare av ilska och Holly skyndade sig till bänken bredvid mig. Mrs Howell lugnade snart ner sig och lektionen fortsatte som vanligt. Även fastän jag och Holly inte var jämngamla så hade vi vissa lektioner tillsammans. Eftersom att hon inte lägger ner minsta lilla energi på skolan så fick hon gå om två år. Det kanske låter lite skumt, men det är så de är. 
 
Holly hade annat att göra och Ashley hade slutat tidigare än mig så efter skolan var det bara att gå hem. Än så länge så hade dagen faktiskt vart helt okej, förutom att det visade sig att både Evelina och Annie gick på samma skola som oss och jag tvingades umgås med dem ännu en gång och jag gissar på att det inte heller var sista. Jag suckade och klev in genom dörren där jag möttes av min mamma och Ashley gråtandes i Daves famn. "What happened?" Frågade jag förvirrat och slängde väskan på golvet. Mamma tittade upp på mig med glänsande ögon. "It's your dad..." 





Jag läser C;
As bra :D

2012-06-21 » 09:00:07
» Emma

Jag läser! :) Jätte bra!! :D

2012-06-21 » 10:14:07

Inte alls dåligt ! Asbra ju :D

2012-06-21 » 11:07:16
» natte

meer ;) as bra kapitel

2012-06-21 » 11:33:07

Åh, så bra :D

2012-06-21 » 13:57:56
» Anniw

Såklart jag läser! Innan den här tävlingen kom upp läste jag den och gillade den verkligen, just för att den är så speciell! :)
Grymt, btw!

2012-06-21 » 21:18:02

ååh gud va jag älskar din novell ! älskar att hon är bi !
kolla gärna min och min kompis novell (om du vill) :)

2012-06-28 » 15:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback