back to reality - Part 02

Caféet var rätt så litet och inte så värst modernt, men jag gillade det. Eller gillade det gjorde jag väl inte riktigt, det var väl bara det att jag hade så många minnen med just det här caféet.
Det var här jag bland annat träffade Holly för första gången, och i mina yngre dagar brukade min pappa alltid ta hit mig för att köpa en varsin glass.
Vi gick fram till den lilla smått mulliga damen som stod vid kassan och beställde, jag tog en cola och Holly beställde en kaffe och muffin.
Caféet var rätt så litet och inte så värst modernt, men jag gillade det. Eller gillade det gjorde jag väl inte riktigt, det var väl bara det att jag hade så många minnen med just det här caféet.
Det var här jag bland annat träffade Holly för första gången, och i mina yngre dagar brukade min pappa alltid ta hit mig för att köpa en varsin glass.
Vi gick fram till den lilla smått mulliga damen som stod vid kassan och beställde, jag tog en cola och Holly en kaffe och muffin. Det där med kaffe var inte riktigt min grej, jag hade druckit det några gånger men det var inget som föll mig i smaken.
Jag tittade på Holly som svalde den sista biten av sin muffin och log varmt mot mig innan hon flyttade ner blicken mot den lilla colaburken jag höll i. ”Grow up and drink coffee!” Sa hon fortfarande med ett leende. Jag tittade ner på burken och gav henne ett snett leende tillbaka. ”Naa, I’ll pass..”
-
”Are you sure you don’t want to come?” Frågade Holly bedjande och tittade på mig, jag log och nickade. ”Yea, I’m sure. But I’ll see you tomorrow?” Hon nickade och kysste mig innan vi gick åt varsitt håll. Regnet öste fortfarande ner så jag skyndade mig hem. Holly ville att jag skulle hjälpa henne vara barnvakt åt hennes kusiner, men jag orkar inte idag. Dessutom så var jag tvungen att ta hand om Ashley ikväll eftersom att mamma och Dave skulle till någon restaurang. Dave är då namnet på mammas pojkvän, han den där som kallade sig för min pappa. Han brukade ta med mamma någonstans varje helg, förra helgen var det på någon teater och den här gången var det som sagt någon restaurang dem skulle på. Med en suck klev jag in igenom den vita trädörren och sparkade av mig dem slitna conversen. ”Katie, is that you?” Jag suckade ännu en gång och gick in till köket där jag möttes av min stressade mamma. ”Yes, mum. It’s me.” Hon tittade lättat på mig och gav mig en varm kram. ”Here’s some money for pizza and snacks, maybe you could watch a movie or something. We’re really late so I have too go, have fun now girls!” Hon pussade Ashley lätt på kinden och skyndade sig sedan ut. ”So, Ashley… Wanna go to the store?” Frågade jag och Ashley lös upp med ett leende och nickade ivrigt. Jag skrattade åt hennes reaktion och vi gick ut till hallen där vi tog på oss skor och jackor. Vi lämnade huset med ett paraply och gick snabbt till affären. Vi gick till närmsta affär, vilket som var nära och ganska så snart var vi framme. Vi plockade ner godis, chips och läsk i en korg och gick till kassan.
När vi sedan kom hem igen så skyndade Ashley sig upp till sitt rum för att ta på sig sin rosa one piece. Själv gick jag till köket och gömde det vi nyss köpt så att Ashley inte skulle hitta det och beställde pizza innan jag själv gick och tog på mig min USA one piece. Efter ungefär en halvtimmes tjat från Ashley om att hon var hungrig så kom äntligen pizzan. Vi satte oss vid bordet med ett varsitt glas cola och en varsin bit pizza. ”So, what do you wanna do next?” Frågade jag och tog en ny tugga av pizzabiten medans hon satt o funderade. ”I wanna watch a movie!” Utbrast hon glatt. ”Okay, which movie would you like to see?” “Cinderella!” Jag dukade undan min tallrik och hällde chips och godis I skålar medans hon satt och åt.

Trackback