Back to reality - Part 08

Holly hade ringt och väckt mig runt klockan nio för att shoppa, när jag sedan vägrade och la på istället så kom hon hit och tvingade upp mig. Det var knappt så att jag fick klä på mig eller något, men som tur var så lät hon mig göra det efter ett tag. Så nu sitter jag här på starbucks klockan tio på morgonen tack vare att så gott som ingen affär var öppen när vi väl kom iväg, way to go Holly. Jag fick åtminstonde chans till att äta frukost här. "Geez Evi, you look awful! Didn't you get any sleep tonight?" Frågade hon och drack lite utav sin cappuccino. Vart hade hon ens fått Evi ifrån? Det lät förjävligt. "No, my dog woke me up." Svarade jag ironiskt och gäspade. "Oh, I feel sorry for you." Var bruden dum på riktigt? Jag hade inte ens en hund! Vilket som hon borde veta med tanke på hur många gånger hon vart hemma hos mig. Dessutom, så sov jag ju till och med när hon kom imorse. "Are you done? I think the stores are open now." Jag nickade och tog min väska. Efter att ha gått runt i olika affärer i cirka fyra timmar satt vi på McDonalds med flera kassar fulla av kläder och annat. Holly satt och gluffsade i sig sina chicken nuggets medans jag satt och surade utan att ha beställt något på grund utav att jag gjort av med så gott som alla mina pengar. Då och då snodde jag en bit från Holly och fick sura blickar. Jag hade åtminstonde fått chans till att köpa en klänning tills imorgon, så jag fick vara nöjd. Om jag tänker efter, så brukar Holly aldrig gå upp innan klockan två under helger och lov... Hon brukade dessutom vara alldeles för lat för att shoppa eller liknande så det fanns nästan aldrig mat i kylen hemma hos henne, förutom när något hänt. "So, what happened this time?" Frågade jag både trött och ointresserat och snodde ett strips. "Oh, nothing special, I just lost my apartment." Svarade hon minst lika ointresserat. "You're kidding, right?" "Nope, I have to be out in the end of next month." Hur kunde hon vara så lugn och bara sitta där o äta när hon nyss blivit av med sin lägenhet? Vart skulle hon bo? I och för sig så var hon väl inte så korkad så hon inte tänkt på det ännu, hon skulle säkert bo hos Katie eller någon så jag struntade i ämnet. 
"Tea?" "Yes please." Hur hamnade jag ens här från första början? En enkel gissning var väl att Annie hade fått mitt nummer ifrån Holly, Holly tycker att jag bör träffa andra människor och fick stackars Annie till att umgås med mig, jag ville slippa mormor och det hela slutade med att jag satt i Annie's säng. Den enda delen jag var säker på var tyvärr min egen, att jag ville slippa mormor som egentligen skulle ha åkt hem idag men istället bestämde sig för att stanna tills någon gång efter pappas begravning. Jävla tant. Annie kom snart in till sitt rum med två koppar som antagligen var fyllda med te och gav mig en utav dem. "Have you picked out what you're going to wear tomorrow?" Ohgod, vad gjorde jag ens här? "No, not yet. I guess I'll decide tomorrow." Svarade jag och smuttade lite på mitt té. Hon nickade kort och tittade ner i sin kopp. "What about you?" Frågade jag och hon sken genast upp i ett leende och började trippa mot sin garderob. Hon behövde inte säga något för att man skulle förstå att hon ville att man skulle fråga detsamma så hon fick visa upp sin nya vita, korta klänning som såg ut att kosta en förmögenhet. "So, what do you think?" Frågade hon och höll upp den framför sig. "It'll look gorgeous on you!" Utbrast jag och klämde fram ett osäkert leende, hon log också. En ringsignal som jag visste att inte var min avbröt tystnaden och Annie gick till skrivbordet för svara. "Hello? Eh, yeah sh... No, no, no, absolutely not. Sure, I'll ask her. Wait a minute." "Katie, Holly wonder if we'd like to meet her and Evelina in the park." Great! Holly hade jag i och för sig inget emot att träffa, så det var de inga problem med. Men dem andra två skulle jag mer än gärna slippa. "Sure, why not." Annie avslutade samtalet medans jag fortsatte sitta som ett frågetecken i sängen och sedan så lämnade vi de lilla huset. Vi gick under tystnad hela vägen, men när vi började närma oss parken så kunde man skymta Holly och Evelina några meter ifrån oss. "Hey baby!" Utbrast Holly när hon fick syn på oss och gav mig en snabb kram när vi stod framför dem. "Wow, you're here early.." Sa Annie och tittade på Evelina som för att få någon förklaring på varför. "We've been out shopping!" Svarade Holly som betedde sig som en ivrig hundvalp. Jag orkade inte ens fråga om vad som hänt den här gången, det var antagligen inget viktigt utan bara något i stil med att hon inte hade några kläder tills imorgon. Vem vet, hon kanske bara blev sugen på att shoppa? Jag skrattade till av tanken, som om Holly skulle shoppa bara endå? Vi satte oss ännu en gång på det fuktiga gräset och var omringade av massa färgglada löv. Allting började som det alltid gjorde, konversationen och skratten startade snabbt, de enda som var annorlunda var väl att även jag var med och pratade den här gången. Även om jag har svårt att inse det själv, så får dem här människorna mig till att må bra.





» Annie

Love it, like always! Och jag vill verkligen inte att du ska sluta skriva. Men samtidigt är det ditt val. Du ska inte skriva om du inte tycker om det.
Super bra, i alla fall. :)

2012-07-30 » 00:34:37

Awesome :)! Men när kommer killarna in?

Svar: Hade tänkt försöka få in dem i nästa inlägg! Två av dem har redan vart med lite i bakgrunden redan dock. ;)
linjeradpenis.blogg.se

2012-07-30 » 01:57:50

azum, love it really!

Hoppas du inte slutar på ett tag med denna novell!

2012-07-30 » 10:58:01
» elin

asbra liz, like always! we want more! och nu när jag har kommenterat, får du kommentera min oxå... hehe returning kommentarer cause no one else kommenterar min , lol :) närå men nästan så.. saknar mormorn! (:

2012-08-03 » 00:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback