Back to reality - Part 07

Missförstå mig inte, jag gillade min mormor. Men ibland kunde hon helt enkelt bli för mycket. Som när hon ska para ihop mig med sina "väninnors" söner eller ska sitta och snacka skit om pappa mitt framför ögonen på mig. Den där tanten bryr sig inte om någon annan än sig själv och saknar respekt för andra. "So that idiot is finally dead?" Sa hon glatt och jag gissade på att hon pratade om pappa. "Yup." Svarade mamma kort. Var det allt? Skulle hon bara låta mormor sitta där och kalla hennes föredetta make för idiot? Visst, han hade lämnat oss, men innan de så hade han ju alltid funnits där för oss. "My dad wasn't an idiot." Sa jag bestämt men rösten svek mig innan jag hunnit säga sista ordet. "And I'm old" Skrattade hon fram ironiskt, skulle det vara ett skämt? Jag kände hur tårarna började bränna i ögonlocken och tittade på mormor som höll i en kopp med svart kaffe som mamma nyss gav henne. Hon brydde sig inte ett skit. Jag ursäktade mig och gick in på mitt rum, just nu orkade jag inte med att se på någon av dem. Idiotmormor, Idiotmamma, Idiotdave, men mest av allt idiotkatie. Salta tårar började långsamt rinna ner och fukta mina kinder medans tankarna snurrade i huvudet. Varför skulle jag vara så inihelvetes dum? Varför kunde jag inte glömma bort pappa och gå vidare, precis som mamma gjort? Varför skulle mormor komma hit och förstöra? Allting hade gått bra innan hon kom. Mina tankar avbröts snart av att någon knackade på dörren och Ashley kom in i rummet. "Are you okay, Kate?" Frågade hon med sin ljusa flickröst. "Yea, I'm okay." Svarade jag kort, men var nära på att springa fram och krama henne och bara gråta ut. Även fastän Ashley bara var 9 år så förstod hon så mycket mer än mamma gjorde. Med osäkra steg gick hon fram till mig och sjönk ner på golvet bredvid mig. "No... You're not." Fortsatte hon och jag kände hur ett leende smög upp på mina läppar. "Why did you ask if you already knew the answer?" Frågade jag busigt och la armen om henne. Hon fnittrade till och kramade om mig och lutade huvudet mot mitt bröst. "You miss your dad, huh?" Frågade hon och jag märkte att min vita blus hade blivit blöt där Ashley vilade sitt ansikte. "Ash, are you crying?" Frågade jag oroligt och sökte efter hennes ansikte. "I don't want you to be sad." Sa hon och snyftade till. "Oh darling, I'm okay, I promise." Sa jag och drog handen över hennes blonda hår med min lediga hand medans fler tårar sökte sig ner för mina kinder. "I love you, big sis." Försökte hon få fram och började gråta ännu mer. "I love you too." Viskade jag fram och pussade henne lätt på hennes hjässa. "Hey, wanna do something fun?" Frågade jag och hon tittade upp från min tröja. "What?" "I don't know... What about go to the park?" Hon nickade ivrigt och jag log mot henne. "Right, I'll just change clothes and put some makeup on... Okay?" Jag reste mig upp och gick till badrummet för att gå på toa, men när jag ändå var där kunde jag lika gärna låna mammas mascara. Jag böt snabbt om och vi gick ut till hallen. "We're going to the park!" Ropade jag till mamma och tog på mig mössan innan vi sedan gick till parken. "Katie, katie, look over there!" Utbrast Ashley glatt och pekade på en svart pudel som inte var så långt bort. Ashley älskade hundar nästan lika mycket som Holly älskade mat, men bara nästan. Hon hade länge velat ha en hund, men mamma var allergisk. Det var vad hon sa iallafall, hon ville antagligen bara inte ha en hund. 
Ashley hade sprungit till sin kompis Sarah och lämnat mig här ensam, så jag satte mig på en bänk och tänkte i väntan på att hon skulle tröttna och vilja gå hem. "Excuse me?" frågade en hes röst och pickade mig på ryggen.  Jag vände mig om och möttes utav han som sparkat bollen i mitt huvud. "mh?" Svarade jag ointresserat och vände mig om för att kollade på Ashley igen. "Yeah, uhm... I'm sorry for that the other night, the ball you know.."  Sa han osäkert och satte sig bredvid mig på bänken. "So, what's your n..." Började han men avbröts utav Ashley. "Kaatie!" Jag riktade ännu en gång uppmärksamheten mot hennes håll. "Name? Katie." Svarade jag innan jag gick bort till Ashley och Sarah. 
~Later~
Holly: hi babe!x
Katie: Hey darling. x
Holly: r u ok?
Katie: ?
Holly: u didn't come to school
Katie: Oh, right I'm much bether now 
Holly: good
Holly: wanna talk? 
Katie: Sorry, I can't... My grandmother is sleeping in my room. -.- 
Holly: hahahaha, I feel sry for u! 
Katie: You should do! She've only been complaining about you the whole day. Now she's laying in MY bed and snore. 
Holly: i'm seriously dying of laughter! 
Katie: It's not even funny! But hey, I have to go. Bye, love you x
Holly: love u too x
Jag stängde ner skyperutan och la undan datorn. Mormor skulle åka hem imorgon, så hon låg och sov i min säng medans jag låg på en madrass på golvet. Hon kunde lika bra ha kunnat sova i Ashleys säng så sov hon med mamma, men nej hon skulle ju såklart sova i min. Efter att ha legat och lyssnat på mormors snarkningar i ungefär två timmar somnade jag äntligen.






» Annie

NU SKA ALLA KOMMENTERA FÖR JAG VILL HA NÄSTA DEL! :D
Bäst, som vanligt. Och såklart, så tror jag att det var någon från bandet. (You don't say?) Vem av dem vet jag dock inte. Nej, men som sagt, så ÄLSKAR jag det. Du är fett begåvad! :)

2012-07-14 » 00:02:52
» elin

super, mer nu!

2012-07-17 » 15:09:52

hoppas de va en pojke som skjöt dig med bollen så du får upp ögonen för någon! Hon dendär Holly kan gå och skjuta sig.. Charmig bild du hade på mig förresten, det är så en riktig kvinna ska se ut !:)

2012-07-17 » 15:10:41

Mer! :)

2012-07-18 » 02:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback