Back to reality - Part 06

"Holly told us about your dad, I'm so sorry for your lost." Sa Annie sorgset och jag blängde surt mot Holly som satt och försökte se oskyldig ut. "Yea, thank you... Or something like that." Vad skulle man svara egentligen? Och framför allt, varför brydde dem sig ens om mig? Vad hade jag någonsin gjort som skulle få dem till att ens tycka om mig lite? Jag gick och satte mig bredvid Holly och kämpade med att hålla tårarna inne, till min förvåning så gick det faktiskt ganska bra. Ingen verkade ha något att säga, vilket som var skönt. Just nu så orkade jag inte prata med någon och inte heller lyssna, jag ville bara ha tystnad. Holly la armen om mig och jag lutade huvudet mot hennes axel medans hon långsamt smekte min arm. Annie öppnade munnen för att säga något, men Evelina skakade på huvudet åt henne och hon stängde den igen. Tack och lov. Ett lågt fisljud avbröt istället tystnaden och uppmärksamheten riktades mot Holly. "Ohgod Holly! What did you eat?" Utbrast Annie och flyttade sig så långt bort från Holly som möjligt. "Jisses! I don't know, but this shit smells really bad!" Svarade Holly och hon gjorde precis som oss tre och försökte komma längre bort från sig själv, vilket som var omöjligt. Det hela slutade med att jag vart den som var tvungen att öppna fönstret och alla stod och garvade. Rätt så patetiskt om man tänker efter, men dem fick mig till att må bra och glömma min pappa för ett litet tag. Efter att ha skrattat i ytterligare tre minuter låg alla fyra utmattade på golvet. "I'm hungry, can't we go eat something?" Frågade Holly och gav oss något som skulle föreställa ett 'Puppyface' och vi började ännu en gång skratta åt hennes misslyckade försök. "Yea, me too actually.." la Annie till och ska jag vara ärlig så var nog jag också lite hungrig. Holly låste lägenheten och vi gick till närmsta McDonalds. Innan vi gick hade Holly gjort det tydligt att jag inte bara fick dricka en cola utan även var tvungen att äta något, så jag beställde en liten strips och cola. Evelina och Annie beställde en varsin cheeseburgare och Holly beställde två stycken. Som vanligt så började Holly och Evelina babbla på om något medans jag och Annie satt lite åt sidan och åt på våran mat. "So... Are you guys going to Hannah's party on thursday?" klämde Evelina fram med munnen full av hamburgare. Holly mumlade något otydligt med munnen full av hamburgare hon med, men jag gissar på att det skulle föreställa något slags ja. "Ofcourse!" Svarade Annie efter att hon svalt den sista tuggan, själv satt jag bara och tuggade på ett strips och hoppades på att dem inte skulle tänka på mig. "What about you, Katie?" Jag suckade och skakade lätt på huvudet, fester och sånt hade aldrig riktigt vart min grej. "You're kidding, right? You have to go!" Utbrast Evelina surt, jag fattar inte varför hon blev sur dock. Efter att dem hade försökt övertala mig och sagt att någon måste hålla koll på min flickvän i något som kändes som en evighet gick jag äntligen med på att följa med. Vi satt kvar där ett bra tag tills jag kommit på en ursäkt till att gå hem och även dem bestämde sig för att gå hem. Holly och Annie lämnade ännu en gång mig och Evelina ensamma vid busshållplatsen, men det var åtminstonde inte en lika pinsam stämning den här gången. "Hey Katie, can I have your phonenumber?" Jag vände mig mot Evelina som stod med ett litet leende och höll fram sin mobil framför mig. Jag bet mig löst i läppen och nickade osäkert innan jag tog emot mobilen och knappade in mitt nummer. Efter att ha funderat ett bra tag på ifall jag skulle knappa in något random nummer eller faktiskt skriva in mitt eget så gav jag tillbaka mobilen. "Thanks, I'll text you later." Sa hon glatt och stoppade ner mobilen i fickan igen, det var fortfarande något som inte riktigt kändes rätt med dem här två tjejerna.
 
 
När jag kom hem så hade mamma, Ashley och Dave redan gått och lagt sig, så jag slapp som tur var mammas frågestund. Det första jag upptäckte när jag kommit in genom dörren till mitt rum var att Chuck hade kommit hem och låg på min säng, min katt som hade vart borta i tre dagar. "Hi chuckie." Viskade jag och drog handen över hans mjuka päls innan jag gick och borstade tänderna. Jag slängde av mig kläderna och kröp ner under täcket med Chuck vid fötterna. När jag vaknade nästa morgon var jag ensam hemma, så mamma hade antagligen gått med Ashley till skolan för en gångs skull. Jag gick ner till hallen för att ringa till skolan och sjukanmäla mig själv men stoppades utav en lapp som låg på köksbordet. Mamma hade tydligen åkt och handlat för att mormor skulle komma och dagen blev genast värre. Mormor hade aldrig accepterat att jag var tillasmmans med en tjej och brukade allltid sitta och tjata om at hon ville få söta små barnbarns barn från just mig. Jag ringde tll skolan innan jag la mig i sängen med laptopen i knät och gick in på facebook. Eftersom att nästan alla var i skolan så var ingen inloggad, så jag la undan laptopen och somnade om igen. När jag vaknade för andra gången hördes massa skrammel från köket och mamma var antagligen hemma igen. Jag sträckte mig efter mobilen för att kolla vad klockan var och såg att jag hade fått ett meddelande från ett okänt nummer. /Hey, here's my number! Evelina/ Juste, hon skulle ju smsa... Jag ignorerade meddelandet och kollade bara vad klockan var, den var kvart i sex. Jag reste mig upp och gick ut till köket där jag möttes utav mamma som verkade försöka med att laga mat. "Hi mum, where's Ashley?" Frågade jag vänligt men samtidigt trött med tanke på att jag nyss vaknat. "Hi darling, I think she's in her room." Började hon innan hon vände sig om och kollade allvarligt på mig. "Go get dressed, my mother is here in half an hour!" Jag suckade och gjorde vad hon sa som den duktiga flickan jag var. Det fick bli ett par jeans shorts och en vit blus. Jag borstade igenom håret och drog några drag med mascaran innan jag gick och hjälpte mamma med maten. Efter en timme var bordet dukat och maten färdig och dörrklockans melodi ekade i huset. Mamma fixade till sin, enligt mig hemska, beiga kjol och öppnade dörren. Mycket riktigt så stod mormor där i dörröppningen. 
 
Alla hade samlats runt matbordet och ätit sig mätta. "So Katie, are you still with that... What's her name?" Frågade mormor äcklat och tittade nyfiket på mig. "Holly, and yes." Svarade jag ointresserat och tittade ner i bordet. "You know Susans son just dumped his girlfriend, he's a really handsome boy." Fnyste hon fram nöjt. "He's 32 years old..." "Age is just a number!" 





» Annie

Jag tycker den nya designen var fin, fast den andra var lika fin så det hade inte spelat någon roll vilken du hade haft enligt mig. :)
Annars så var kapitlet jättebra, som vanligt! Och varför du tappar besökare kan inte vara för att du skriver dåligt, för det gör du absolut inte! Dock kan det vara på uppdateringen, har ingen aning. :)

2012-07-09 » 22:07:59
» Elin

HAha awesome, diggar mormorn!

2012-07-09 » 23:13:13

gå till Susans son istället... Fuck Holly.. eller vänta nej, fuck Susans soon..
och detdär med fis..herregud, flickor ska inte fisa - riktiga män ska!

2012-07-09 » 23:33:06

HAHHHA, jag dog för att den där övre kommentaren var lite kul, och att Holly fes, om det var hon.
Du måste verkligen fortsätta!
Och jag undrar igen om one direction kommer va med i novellen ?
För jag tycker den passar bättre utan dom (:

Svar: Ja, One direction kommer vara med! Men det är inte förens i framtiden, så det kanske blir mer passande med tiden? :)
linjeradpenis.blogg.se

2012-07-10 » 12:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback